TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı 50
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği

Program mezunu, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanındaki temel bilgilere sahiptir ve ulaştığı yeni bilgileri değerlendirip, etik çerçeve içerisinde uygular.



Analitik düşünce ile modern satış yöntemlerini uygular, satış yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisini sergiler.



Tanıtım ve Pazarlama faaliyetlerinde, Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili ve güzel bir şekilde kullanır. İlaç ve tıbbi cihaz sektörüne yönelik temel tıbbi kavramları anlar, anlatır ve kullanır. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.



Tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde; halkla ilişkiler, kişiler arası iletişim, pazarlama iletişimi, liderlik, satış yönetimi ve teknikleri konusundaki yetkinliğini etkili bir şekilde kullanır.



Programdan mezun olanlar Tıbbi Satış Mümessili unvanı alıp faaliyet konuları ilaç ve medikal olan işletmelerde çalışabilmektedirler. İlaç tanıtım elemanları deneyim ve başarılarına göre çalıştığı firmanın idari kademelerine (bölge şefliği, müdürlük vb.) yükselebilirler.



Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programı 2 yıl ve 4 yarıyıldan oluşan bir programdır. Öğrenciler 30 iş günü staj yapmak zorundadırlar. 120 AKTS lik ders alıp bu dersleri başarmış olmaları durumunda mezuniyete hak kazanmış olurlar.


Bölüm Başkanı
Öğr. Gör. Kadir AKPINAR
Tarihçe
Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümüne bağlı Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı örgün öğretim olarak 2013-2014 yılında eğitim öğretime başlamıştır. Programın öğrenci kontenjanı 100 adettir. Farklı kontenjanlarda çeşitli sınıflar, PC uygulama laboratuarı, kamu-özel sektör işbirliği ile sunulan imkânlar programın özelliklerindendir.
Kazanılan Derece
Önlisan Mezunu.
Kabul Koşulları
OSYM sınav sonucu yerleştirilmiş olmak
Üst Kademeye Geçiş
Ön lisans eğitimi sonunda DGS sınavı ile lisans eğitimine geçilebilir. Açık öğretim lisans eğitimlerine devam etmeleri mümkündür.
Mezuniyet Koşulları
120 AKTS'yi sağlamak, genel not ortalaması en az 2.00 ve müfredattaki tüm dersleri başarmış olmak.
Mezun İstihdam Olanakları
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunları; mesleki yaşamlarında, ulusal ve uluslar arası ilaç firmalarında, medikal firmalarda ve ecza depolarında tıbbi satış temsilcisi unvanlarıyla istihdam edilebilme imkanına sahiptirler. Programımızdan mezun olan öğrencilerimiz, istihdam fırsatı ve mesleki kariyerlerinde kariyer hedefleri doğrultusunda başarıya ulaşabilmek konusunda oldukça avantajlıdırlar. Bunun en önemli sebebi; sağlık sektörünün geniş bir sektör olmasına rağmen, pazarlama ve tıbbi bilginin bir arada verilerek öğrenci yetiştirilen başka bir programın olmayışıdır.
Söz konusu programda öğrenim görecek öğrencilerin staj, uygulama imkânları:
Programımız öğrencileri ilaç firmaları, medikal firmalar, ecza depolarında staj ve uygulama yapma imkanına sahiptirler. Eğitim-Öğretim müfredatında öğrencilerin yapmak zorunda olduğu 30 iş günü meslek stajı bulunmaktadır. Öğrenciler ayrıca uygulamalı derslerle teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürerek sektöre bilinçli ve hazırlıklı olarak yetişecektir.
Ölçme ve Değerlendirme
Sınavlar 100'lük not üzerinden değerlendirilip yarıyıl içi değerlendirmelerin %40'ı ile yarıyıl sonu değerlendirmelerin %60'ı alınarak hesaplanmaktadır.



https://obs.kmu.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=12421&lang=tr