Program mezunu, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanındaki temel bilgilere sahiptir ve ulaştığı yeni bilgileri değerlendirip, etik çerçeve içerisinde uygular.
Analitik düşünce ile modern satış yöntemlerini uygular, satış yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisini sergiler.
Tanıtım ve Pazarlama faaliyetlerinde, Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili ve güzel bir şekilde kullanır. İlaç ve tıbbi cihaz sektörüne yönelik temel tıbbi kavramları anlar, anlatır ve kullanır. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
Tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde; halkla ilişkiler, kişiler arası iletişim, pazarlama iletişimi, liderlik, satış yönetimi ve teknikleri konusundaki yetkinliğini etkili bir şekilde kullanır.
Programdan mezun olanlar Tıbbi Satış Mümessili unvanı alıp faaliyet konuları ilaç ve medikal olan işletmelerde çalışabilmektedirler. İlaç tanıtım elemanları deneyim ve başarılarına göre çalıştığı firmanın idari kademelerine (bölge şefliği, müdürlük vb.) yükselebilirler.
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programı 2 yıl ve 4 yarıyıldan oluşan bir programdır. Öğrenciler 30 iş günü staj yapmak zorundadırlar. 120 AKTS lik ders alıp bu dersleri başarmış olmaları durumunda mezuniyete hak kazanmış olurlar.