ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı 50
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği

ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve  30 günlük zorunlu öğrenci stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

Programın amacı;  hızla büyümekte
olan çağrı merkezi sektörünün ihtiyaç duyduğu, gerekli deneyimi kazanmış, ikna
kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, nitelikli işgücü yetiştirmektir

Bölüm Başkanı
Öğr. Gör. Fatih DELEN
Tarihçe
2015/2016 eğitim öğretim yılında normal ve ikinci öğretim olmak üzere toplam 160 öğrenci kontenjanıyla eğitim hayatına başlamıştır.
Kazanılan Derece
Ön Lisans
Kabul Koşulları
Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.
Üst Kademeye Geçiş
Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler dikey geçiş sınavına girerek, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince uygun görülen lisans programına yerleştirilmeleri halinde lisans programlarında öğrenim görebilirler.
Çağrı Merkezi Hizmetleri Halkla İlişkiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
İletişim
İletişim Bilimleri
İletişim Sanatları
İnsan Kaynakları Yönetimi
İşletme
İşletme Bilgi Yönetimi
Lojistik Yönetimi
Medya ve İletişim
Medya ve İletişim Sistemleri
Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
Yeni Medya
Yönetim Bilişim Sistemleri

Mezuniyet Koşulları
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve 30 günlük zorunlu öğrenci stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
Özel sektördeki tüm firmaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
Emniyet, sağlık, vergi gibi konularda faaliyette olan kamu sektörü çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
Özel ve kamu sektöründe faaliyette olan bankaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.
Halkla ilişkiler ve iletişim görevleri ile birlikte yürütülen ve müşteri ile yüzyüze ya da telefon yolu ile bağ kurmayı gerektiren diğer görev ve pozisyonlarda da istihdam olanakları mevcuttur.
Ölçme ve Değerlendirme
1 ara sınav ve 1 final sınavı yapılacaktır. Ara sınavın %40'ı final sınavının %60'ı esas alınır ve bütünleme sınavı uygulanır.



https://obs.kmu.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=12476