Yerel Yönetimler programı Yönetim Organizasyon Bölümü altında bulunan 2 yıl ve 4 yarıyıldan oluşan bir programdır. 2. yarıyılın sonunda öğrenciler 30 iş günü staj yapmak zorundadırlar. 120 AKTS lik ders alıp bu dersleri başarmış olmaları durumunda mezuniyete hak kazanmış olurlar.
Yerel Yönetimler Programı, demokratik, şeffaf, katılımcı yönetimlerin oluşumunu desteklemek ve kamusal hizmetlerin etkin bir şekilde sunumunu sağlamaya yönelik eğitim-öğretimde bulunmak ve ülke düzeyinde yerel ve yerinden yönetimi kurumsallaştırarak bölgesel gelişmelere hız kazandırmak hedefiyle kurulmuş olup, eğitim süresince öğrencilere temel ekonomi, hukuk, muhasebe, işletme, yabancı dil, bilgisayar derslerinin yanı sıra kentleşme, siyaset bilimi, yerel yönetimler, kamu maliyesi gibi mesleğe yönelik dersler de verilmektedir. Bilgisayar laboratuvarı ve projeksiyonlu sınıflarda işlenen derslerde teorik ve güncel konular bir arada işlenirken alınan bu eğitim belediyelerde, il özel idarelerinde, valiliklerde ve kaymakamlıklarda yapılan stajlarla pratik olarak da desteklenmektedir. Eğitim süresi içinde yerel kamu kurumlarının üst düzey yöneticileri ve uzmanlarınca verilen seminerler ve bu kurumlara yapılan ziyaretler öğrencilerin alanlarında gelişimine yardımcı olmaktadır.
Yerinden yönetim birimlerini daha ileriye götürebilmek ve mahalli idarelerin ülkemizde hak ettiği konuma getirilmesinde yardımcı olacak şekilde eğitim ve öğretim veren programımız aynı zamanda geleceğin kamu idarecilerinin yetiştirildiği bir birim olarak dikkat çekmektedir.
“Yerel Yönetim / Mahalli İdare Meslek Elemanı” unvanı kazanmış kişiler meslek hayatlarında mahalli idarelerin üst yöneticilerinin en yakın yardımcıları olarak çalışabilmekte ve alınan kararları yürütebilmektedirler. Meslekte ilerleme kişinin başarısına ve deneyimine göre olmaktadır. Çalıştığı kurumda alt ve orta kademe yönetici olabilmekte ve çeşitli birimlerde şeflik, müdürlük gibi pozisyonlara gelinebilmektedir